Blogger Layouts

this is eikha halim

this is eikha halim
laa tgk je la hehe

Friday, December 17, 2010

HUJAN

HUJAN...
bile hujan2 macam nie larh yang aku x suke. Bukan ape susah kot bile hujan.Banyak bende nak kene buat B4 hujan TGH hujan and AFTER hujan. haishhh...

B4 hujan ni aku x kesah sangat sbb da memang selalu kene buat. Da jd rutin aku kt rumah sepanjang cuti sem ni. Angkat kain baju kt ampaian. Haa tu larh yg aku akan buat sebelum hujan turun dengan lebat membasahi bumi.

Mase tgh hujan nie larh yg best. Bolej maen hujan. Nyanyi2 mcm kt cte hindustan yg SRK ngn kajol berlakon. haha. Best woo haha da mcm org giler je aku tgk. Giler sejuk doe mase hujan. Dapat bantal ngn selimut mmg best larh kan. Baru terase nikmat hujan yg sebenar. Tapi nak lg best b4 dpt bantal ngan selimut ti kite kene pekena milo panas ngan biskut dulu. haa terbaik!. Da kenyang baru larh tdo kan. Haa membesar kan badan larh jwp nye kan.


Lepas hujan nie yg aku x suke. Kalau tgk kt luar tu habis sume daun2 bersepah kat tgh2 halaman rumah. Nasib kau larh eikha kene menyapu. Lagi yg aku x suke lps hujan ni, kene mop lantai. Xnak panjang pulak kan rumah aku nie. Nak mop dari depan sampai belakan memang patah ar pinggang aku. Nasib2...

Redha je larh kan. Ni larh time nye mama aku pakse aku buat sume tu. Yeala mane x nye kan sepanjang sepeniggalan aku g belajar kat perantauan, mama sorg je yg wat sume tu. X pyh nak perantauan sgt boleh x kau eikha! Gedik doe haha. Menyampah aku.

No comments:

Post a Comment