Blogger Layouts

this is eikha halim

this is eikha halim
laa tgk je la hehe

Sunday, March 27, 2011

Si Tanggang

Semalam aku da buat 1 kesalahan besar. Sampai hati aku kan buat org2 yg aku syg mcm ni. Sumpah memang menyesal sgt2. Mama angah mintak maaf. Ayah I'm sorry angah x plan pon sume tu. Egy angah mintak maaf taw. Laen kali angah x buat lg da mama..ayah..egy.

Ayah just cakap ptg ni nak g ambik maju melayu along kat rumah pak andak, Tapi ayah x ckp pon nak singgah hostel jumpe aku. So aku pon g la kuar ngn membe aku g tgk wyg. But then bile aku da sampai kat wangsa walk dlm 30 minit ayah call aku. Kebetulan pulak time tu bateri fon aku low giler so bile ayh call je automatic die trs je off. Aishh ade ape ayh call nie. Nasib baek aku ade fon 1 lg. Ok lps tu mama call no maxis aku. Tgh makan nie. Kalau aku angkat nnt mama tny aku kat mane? Kuar ngan sape? bile nak balik? Nanti bile aku jawap semua pertanyaan mama tu mesti die risau. Yela aku kuar malam kan.

Then x blh jadi nie. Aku mesti call balik. Blm sempat aku nk call mama call aku lagi. Aku angkat, mama:   Hello angah, angah kat mane nie? 
aku:   Angah kat luar nie mama. Mama kat mane? 
mama: Mama dpn hostel.
aku:  Haa? dpn hostel??
mama: ye..mama dari rumah pak andak nie ambik maju melayu along.
aku: laa kenape mama x ckp nk dtg. Taw td angah duk je kat bilik.mama sorry.
mama: laa..x pe la. bile nak blik ni?
aku:  jap lg angah balik. Lps tgk wayang.
mama: pg dgn sape?
aku:  pg ngan classmate ( penipuan berlaku sebab aku taw mama mesti risau kalau taw aku kuar      berdua je ngn laki) da tu mcm mane ni mama?
mama: x pe la mama balik je la. 
aku:  silence w/o any words. rase bersalah dtg bertubi2. maki diri sendiri sbb sanggup buat family aku mcm nie.
mama: xpe mama blik dulu ye. Minggu dpn balik tak?
aku:  kalau x de pape angah balik ye mama. Mama angah mintak maaf.
mama: xpe. xde pape la.

Sumpah memang menyesal giler. Bukan niat aku nk buat mereka2 yg aku sayangi mcm tu. Tapi secara kebetulan. Ye memang or akn ckp aku nie bodoh. Memang..memang sume ni salah aku. Aku mengaku. Dan Memang berdosa aku ngn mama sebab aku tipu mama pasal kuar ngn kawan2. Padahal aku kuar 2 org je. Berdua ngn classmate aku. Aku x nk mama risau. Mama angah mintak maaf. Angah taw mesti mama ngan ayah balik ngan perasaan yg kecewa. Yela da minggu aku x balik.

Ya ALLAH kau ampunkanlah dosa2 aku terhadap kedua2 ibu bapa ku. Sesungguhnya aku sgt menyanyangi mereka. Bukan niat ku hamba untuk menyakiti dan melukai hati kedua org tua ku ini ya ALLAH. Sesungguhnya aku tidak mahu menjadi anak seperti Si Tanggang. aminn.

No comments:

Post a Comment