Blogger Layouts

this is eikha halim

this is eikha halim
laa tgk je la hehe

Saturday, January 15, 2011

Dua Puluh

Yess di hari minggu yg sememangnye ok la kot aku rase aku berjaye bangun awal. Biasenye weekend macam ni la masing2 topup balik sume waktu2 tido yg tergendala di hari2 yg lepas. Rajin pulak kan aku bangun awal. Mane x nye pagi2 nak kene buat sarapan..pegi pasar la kemas rumah lagi. Ade bakal isteri dan ibu yg berdedikasi bukan aku ni. haha habes mengarut ke laut aku nie.

Bile bangun pagi2 mcm ni (xpyh nk pg sgt la kan) aku tetibe terfikir pulak aku kalau org tu lahir thn 1991 means utk thn 2011 ni umur org tu mesti da 20thn. Ohh Goshh. Aku tgk blk IC aku haaa aku da umur 20thn doe. Giler cpt. Boleh x kalau aku nak umur aku 19the je setiap tahun. Macam Edward Cullen kt cite Twilight.hihi.

Perjalanan aku ni pajang lagi. Banyak lg yg aku kene tempuhi. Cabaran Dugaan ade je tgh tunggu aku kat mase hadapan. Even org kate susah tapi tu kan reality. Mane ade manusia yg hidup tanpa menghadapi cabaran dan dugaan. Lumrah Kehidupan katenye.

Bile pangkal no umur kite da bertuka dari 1 -> 2 haa masing2 mule la gelabah teruja jakun pon ade kadang2 haha kan. Nak taw sebab ape?

Meh sini aku list kan :
  • Perempuan2 mesti sibuk fikir pasal kawen. Pastu nak ade anak.
  • Mane yg blm ade special BF tu mule la gelabah kan. Bile umur da 20 still x de BF mesti dlm kepala otak pk yg diri diorg ni SuperDuper Loser. (termasuk aku sekali) haa ambik kau eikha.
  • Time umur 20 ni la perempuan2 akan try to makeover herself to look more pretty hot and sexy. Kire macam dari style mat rempit ke style minah clubbing la. Kadang2 aku tgk da mcm bitch je haha opss. 
  • Dapat pg clubbing. Haa ni la yg bdk special ckt bile da umur 20. Mane yg teringin sgt nak masuk club, ni la masenye yg diorg sume tunggu2.  
  • Bile umur da 20 corak pemikiran kite haruslah matang. Berfikir secara rasional bukan pakai hentam je. Nanti diri sendiri yg menyesal pulak kan.
  • Mane yg nak further study..Time nie la kene struggle study utk dptkan CGPA yg bagus. Kalau xdpt DeanList pon xpe janji 3pointer and above. Yela nak bagi parents bangga kan.Kire berbaloi la segala pengorbanan mama ngan ayah.
  •  Sape2 yg habes SPM terus keje mesti ade sikit rase terkilan kan bile tgk member2 laen sume sambung belajar jauh2. Yg diri die nie berkerje keras sbb nak sara keluarge mane yg family dieorg agk susah. Sedih woo.
Nie je kot yg aku mampu list kan. Btw Goodbye 9teen and welcome 20.

hasil nukilan eikha

7 comments:

  1. hehehe..btl la kan ape yg aku tulis tu kan

    ReplyDelete
  2. aku mude ag..bwu msok 19 hahahaha...

    ReplyDelete
  3. aku sokong yg first 2..!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  4. eyz : kau jgn nak perasan muda ok haha. sume skali kene ikot tahun baru fair. kalau ikot bulan aku pon muda lg. hehe

    auney: kau memang kan nak kawen je taw nye. calon da ade ke blm?

    ReplyDelete
  5. hahahahaha...x kire aku mude ag..wekkkk!
    auni 2 mmg..sebok nk beby la ktekn..haha

    ReplyDelete