Blogger Layouts

this is eikha halim

this is eikha halim
laa tgk je la hehe

Saturday, January 29, 2011

HARI WILAYAH PERSEKUTUAN

hi geng!! i have something to share with u all nie. hehe.. Tgk entry tu je mesti korang sume pelik kan. Ape kene mengena aku, korang dan hari wilayah persekutuan. Act..macam nie cite die ...

Kolej aku nie telah dijemput oleh community Taman Koperasi Polis Fasa 2 untuk sertai diorg dlm perbarisan sempena hari wilayah yg di sambut pada 1 February 2011. Memandangkan x ramai makcik2 Joyah dan Gayah serta Pakcik2 dol yg participate maka community ni pon ajak la some of Unikop's student to join them..antara budak2 yg bertuahnye adalah aku, auney, tasnim, alia n ramai lagi la. Bkn kene pakse ke ape aku masuk nie just nak ambik experience join kawad perbarisan dgn Joyah2. Sakit hati woo. Joyah2 semua tu asyik nak salah kan kitorg je. Aku x taw la diorg nie ade basic kawad or x..time kawad berterabur macam taik kambing jatuh. Haishh joyah..joyah. Ok habes pasal joyah.
 bdk unikop yg bersemangat waja haha

So pagi tadi seawal 4.30a.m aku bangun sebab nak bertolak g Dataran Merdeka pukul 5.30a.m. Giler cpt kan. Padahal dataran tu dekat je kot ngan kolej aku. Gelabah shiutt. Tapi x pe aku redha je. Supposedly kitorg gerak sharp 5.30 tapi memandangkan baju kitorg x dpt lagi so terpaksa la tunggu sampai pukul 6 lbh. At last baju sampai tapi x cukup. WTH la weii. Xpaham btl la aku ngan management. Boleh pulak baju x siap la ..x de size la..haishh tension..tension. Ahh lantak la..kitorg terus gerak g destinasi yg dituju. Bende paling sedih doe..aku n bdk2 laen yg x dpt baju nie kene tunggu bwh flyover kat tgh2 round a board sebab nak tunggu balance baju yg blm dihantar lagi. lagi sekali WTH la kan. Hambikk kau.

Macam2 hal doe yg jadi..bile 2nd time baju sampai still x cukup lagi. Nasib baek aku sempat ambik baju so aku blh masuk perbarisan. Puan Jamilah @ mama da decide barangsiapa yg x dpt baju x blh masuk perbarisan. Perghh WTH sekali lagi la kan. Pagi2 aku da menyumpahseranah org. haha. Tapi kesian doe..Membe2 aku da penat practice tiap2 mlm ttbe bile sampai hari yg ditunggu2 xdpt nak join perbarisan. Tasnim sampai nangis weii sebab die memang suke giler kawad. Siann doe. Lia pon bengang jugak bile die pon out of list. Bengang x bengang jgn ckp la kan. Shitt giler ar wei.

Bile start je kontijen aku bergerak tetibe kan...feeling aku laen macam doe. Dari x de mood terus je aku jadi excited giler2 punye giler sebab aku tgk da macam lautan manusia kat tengah dataran tu weii. Ramai giler org. Haha mcm x penah tgk je kan. Mase tengah dlm perbarisan tu kan aku rase bangga gile ar wei. 1st time kot aku join perbarisan peringkat kebangsaan. Selalu masuk yg ciput2 punye je. Bile lalu dpn TPM lg la banggariaktakbur aku jadinye haha. Sah org batak doe aku nie haha x malu punye org. Semua org jalan dgn muke sombong nak kene penyepak termasuk aku. Tapi serius memang best even penat melampau2.
Ramai yg masuk dlm perbarisan nie antaranye ialah :





badan kerajaan yg penting

Meriah gilerr weii..macam2 gaye org aku tgk. Pastu part yg paling best bile da kumpul ramai2 badan2 GO dan NGO ialah masing2 yg perempuan mencuci mate tgk abg2 polistentera yg ganteng2 lagi gagah perkasa. haha . Biase la tu kan da name perempuan. Alaa macam korg x pulak kan. hehe. Haa nie untuk tatapan korang okie









 kemeriahan yg aku rasai bile berkumpul macam nie


Aikk kenapa gmbr aku cume seketul je?? Biase gmbr aku la kan yg suke menyemak je kat dlm nie hehe. Act hari ni aku telah menjadi seorg photographer yg x bertauliah. Menangkap semua2 photo2 joyah2 dan gayah2 serta wak dol pada hari nie. hehe. Ok la tu kan puas hati.


 joyah2 serta pak mat pak ali koperasi polis fasa 2



Okie la..aku rase da panjang berjelar aku membebel nie. So harap korang yg bace ni enjoy ae dgn ape yg aku cite nie. hehe. Anyway nie kire paling best la aku prnh rase. 
 aku la kan sape lagi..menyemak je nie

 best buddy aku nie auney keje nak jumping jer

kami lah lesbo paling loser sekali haha



abis daa



6 comments:

  1. apa perasaan anda pabila menjadi seorg photogrpher pada hari ini..heheh

    ReplyDelete
  2. mcm best jew kan hhahha mmg warna warni la bju ko hahahha

    ReplyDelete
  3. auney : sesungguhnye saye sgt berbangga pada hari itu. walaupun dilantik sebagai seorg photographer yg x bertauliah sempena hari wilayah persekutuan. (perghh da mcm YB kan aku ckp) hahaha

    eyz: kau jgn maen2 baju aku mahal taw. haha

    bella : meriah sgt la kan dgn org ramai then baju kitorg pulak yg paling terserlah diantara mereka haha

    ReplyDelete
  4. wa ad join ye???
    tp sy hmpir2 xcam awk la...

    ReplyDelete
  5. hehe..saje je nk cari experience tu yg join.
    haha x cam ae?? haishhh

    ReplyDelete